In timp ce in Romania totul sta pe loc, sau, in cazul vanzarilor de motociclete noi, afacerile se prabusesc, atingand cu greu rezultatele modeste din anii ’90, in restul lumii chiar se vand motociclete.
Principalii producatori europeni reusesc sa stabilesca an de an noi recorduri, care, chiar daca sunt mult sub vanzarile mamutilor japonezi, arata ca drumul ales este cel bun.
Lider in clasamentul campionilor batranului continent este KTM, care repeta succesul repurtat in 2013, conducand cu 158.760 unitati. Ce-i drept, acest rezultat exceptional reprezinta vanzarile cumulate, cuprinzand si produsele Husqvarna, cu peste 100.000 unitati produse in Austria si cu un serios ajutor reprezentat de uzina din India, unde sunt fabricate modelele Duke cu cilindree mica.
La distanta mica, cu 123.500 unitati si probabil cu cea mai mare cifra de afaceri, se situeaza BMW, imbunatatind pentru al 5-lea an consecutiv rezultatul vanzarilor, cu o crestere de peste 7% fata de anul anterior.
Si industria italiana este reprezentata cu succes in acest clasament prin Ducati, care reuseste un al 5-lea an bun consecutiv, cu 45.100 motociclete vandute, fata de cele 44.300 distribuite in 2013. Piata cea mai improtanta pentru Ducati a fost cea din SUA, unde s-au vandut 8.800 unitati, in timp ce in Asia vanzarile au inregistrat o crestere de 11%. Din gama larga a producatorului italian, modelul Monster 821 a fost cel mai apreciat, cu 16.400 unitati vandute, urmat de Panigale 899, cu 5.800 motociclete.