Cursele din editia 1995 a Campionatului national de motociclsim pe circuit au fost transmise de ProTV si, pentru ca postul inca nu trecuse la grila noua de programe, nu avea pregatite multe materiale proprii, asa ca filmarile de la cursele de motociclism au fost transmise de 4-5 ori.
Clasele de 50cc erau impartite in asa fel incat concurentii sa fie compatibili, adica de valori apropiate si cu motociclete dezvoltand viteze similare: clasa fete impreuna cu Nationala (juniori) si clasa Sport separat.
De multe ori, motoarele fetelor erau mai puternice decat cele ale juniorilor, fiind permise modificari diferite ale motoarelor, asa ca nu era de mirare ca fetele terminau cursele in fata baietilor de la clasa Nationala, dar asta nu insemna ca juniorii mergeau mai slab. Dimpotriva, ambitiile erau mari, asa ca, la cele mai multe curse, batalia era teribila, chiar daca motocicletele mergeau cu mai putin de 100 km/h.
Incepand din anul 1996, clasele de 50cc s-au inmultit, pentru ca s-a luat hotararea sa se puna accentul pe formarea copiilor, conform modelului aplicat in tarile cu motociclism dezvoltat. Astfel au aparut clasele Juniori 3, Juniori 2 si Juniori 1, impartite pe criterii de varsta si caracteristici tehnice diferite ale motocicletelor folosite.
Participarea la aceste clase de 50cc s-a dovedit in timp a fi deosebit de importanta, pentru ca numai astfel putea fi invatat un copil sa foloseasca o motocicleta de competitie, trecand prin toate fazele necesare formarii unui viitor pilot: la inceput o motocicleta cu ambreiaj centrifugal, care schimba vitezele automat (cea mai folosita era Yamaha PW50), apoi una cu cutie de viteze, trecand eventual prin faza intermediara a motocicletei cu cutie de viteze semiautomate, fara ambreiaj.
In acelasi timp tanarul sportiv in devenire, avea tot timpul modele, pe cei batrani, care participau la clasele mari, fiind exemple de urmat si sursa de inspiratie.
Astfel s-au format generatii de tineri si s-a dovedit ca cei mai valorosi piloti din istoria moderna a motociclismului romanesc au fost fructul Campionatul national, atat de neglijat si batjocorit in ultima vreme.
Aflat in cel de-al treilea an competitional, tanarul Ionut Pascota a invins in etapa a 4-a a Campionatului national si victoria a reprezentat prima sa reusita din Campionat, ocazie cu care reporterul de la ProTV, prietenul meu Noli Cobilanschi, acum redactor sef al postului Eurosport Romania, i-a luat primul interviu din cariera. A fost primul si aveau sa urmeze multe altele, pentru ca Ionut a castigat primul titlu de Campion national un an mai tarziu, in 1996, la proaspat infiintata clasa Juniori 1, primul titlu de Campion dintr-un lung sir, devenind cel mai important pilot din istoria motociclismului de viteza din Romania.
Un articol cu informatii pertinente